johanna - motivation från alexandra

hittade några bra motivations tips på alexandras blogg, visst att det är ganska individuellt (stavning på den..) Men jag tänkte lägga upp dem iallafall!
 

1. Packa träningsväskan dagen före. Hur kan man klara av att släpa på sina träningskläder hela dagen utan att gå och träna? Om inte så gav det lite träning att släpa på väskan hehe.

2. Bestäm hur många pass du ska träna i veckan. Om du på onsdagen fortfarande inte tränat får du en svettig helg helt enkelt.

3. Träna med vänner! Istället för att gå och fika, gå och träna! Haha. Jag träffar mina vänner nästan varje dag, eftersom att jag kombinerar det med att träna. Så kan man catcha up i omklädningsrummet =) Skulle hinna ses kanske en gång i veckan annars.

4. Förbered matlådor och mellanmål dagen innan. Mycket lättare att hålla sin kost om matkådan redan är färdig. Jag kan inte äta något annat med gott samvete om jag har med matlådor.

5. Sätt mål. Saker du vill kunna utföra. Springa milen, klara 10 chins, göra squats med din egen kroppsvikt osv. Varje gång du klarat ett mål får du ett kvitto på ditt hårda slit.

6. Ta bilder! Ögat vänjer sig fort, men att kolla bakåt i arkivet till några månader sedan, eller ett år sedan, och se skillnaden.

8. Ha tålamod. Om muskler kom på en dag och fett försvann på en natt hade det inte varit lika åtråvärt. Det är mååååånga timmars hårt slit som ger resultat. Du blir inte överviktig på en pizza, men du blir inte heller i form på en enda bra måltid..

9. Gör det till en livsstil. Hitta din balans. Bli vän med din kropp. Vad mår du bäst av? Jag äter aldrig pizza eller hamburgare m pommes för min kropp reagerar så dåligt på det. Brukar äta hamburgaren bara om jag måste.

10. Ta in känslan av stolthet efter varje gång du släpat dig till gymmet. Lovar att du aldrig ångrar ett pass. Att du skiter i ett pass ångrar du nog.. Efter ett tag är det inte jobbigt längre. Det blir en vana. Jag ser framemot att träna varje gång, och tänker inte så mycket på det. Går bara dit :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback